1 år går fort

Kategori: Allmänt

Idag är det exakt ett år sedan jag och Amanda gjorde livets resa. Helt fantastisk! Träffade så underbara människor och fick se och lära mig så mycket. Vi besökte Indien, Malaysia, Thailand och Indonesien. Just nu längtar jag verkligen tillbaka. Värme, sol, bad, dykning, surfing och långa strandpromenader. Bara vara spontan och kunna ta varje dag som den kommer. Göra precis det man känner för.

Samtidigt som jag lärt mig att uppskatta allt fint här hemma. När man får se hur fattigt det är i vissa områden i andra länder så uppskattar man verkligen allt här hemma. Lätt att glömma bort men tror det är viktigt att påminna varandra om hur bra vi har det. Bara att kunna gå på en fräsch toalett, egen dusch och en garderob med allt tillbehör. Bra boende, infrastruktur, skola och arbetsvillkor. Vi är väldigt förskonade med naturkatastrofer och vi lever i ett fritt land. Sverige är fantastisk och det tycker jag vi ska vara stolta över!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Hade mer än gärna bytt plus 1 grad mot lite yoga på stranden just nu!!

    Svar: eller hur!!! hade varit väldigt välbehövligt:)
    Sofia Andersson

    2013-03-07 | 21:54:50

Kommentera inlägget här: