Inköpslista till mina recept

Kategori: Kosttips

Kul att många verkar gilla min blogg. Eller läsa den iallafall. Många av mina nyttiga recept är kanske med ingredienser som många av er där ute inte har hemma. Så tänkte göra en liten kort lista på vad som kan vara bra att ha hemma så man snabbt kan testa mina recept om man skulle bli sugen. Eller om man helt enkelt bara vill försöka få sina egna recept lite nyttigare. 
 
Inköpslista:
 Mandelmjöl - Använder jag till väldigt mycket, ofta kan man bara byta ut det dåliga vetemjölet mot nyttigt mandelmjöl.
♦ Kokosolja kallpressad - Viktigt att det är ekologisk, får inte innehålla några transfetter så välj gärna från Kung Markatta eller Holistic. Detta används flitigt här hemma, steker i det och sen har det i bakverk m.m
♦ Kokosmjöl - Också utbytbart mot dåligt vetemjöl, men blandar det ofta med mandelmjöl för att det inte ska bli för mycket kokos-smak.
♦ Fiberhusk - Det är pulveriserade psylliumfröskal och innehåller mycket fibrer. Du hittar det ofta på "gluten-hyllan" i matbutikerna.
♦ Ägg
♦ Havregryn
♦ Gärna lite olika nötter och frön så som solrosfrön, pumpafrön, linfrön, psyliumfrön, mandel, valnötter, cashewnötter.
♦ Proteinpulver - Vaniljsmak är bäst om man vill kunna ha det till allt t.ex bakning eller smoothie. Annars finns det massa andra goda smaker.
 
 
 
Har ni några frågor om inköpslistan så får ni gärna skriva en liten kommentar!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: