Nyttiga våfflor

Kategori: Recept - Bakverk

Precis gjort nyttiga våfflor och dom blev verkligen helt gudomliga. Kommer aldrig mer göra något onyttigt våffelrecept... Detta recept är också mjölk- och glutenfritt.

På den första våfflan hade jag blåbär och hallon (hade jag inte hållit på med detoxen så hade jag nog tagit lite kesella eller keso på). Den andra våfflan la jag på varma och mjuka äpplen. Smakar som äppelmos. Skar ett äpple i små bitar och la i en kastrull. Tillsatte lite kokosolja och kanel på de. Det blir bäst om man låter dom bli riktigt mjuka. Mumsfilibabba!!!!

Ingredienser till ca 6 våfflor:
3 ägg
2 msk kokosfett utan smak
2 dl kallt vatten
1,5 dl mandelmjöl
2 tsk fiberhusk
3 nypor salt
1,5 tsk bakpulver

1. Blanda ihop ägg, kokosolja och vatten.
2. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda om.
3. Häll i ett våffelgärn. Ta mindre än du tror, annars rinner det gärna över. Som för mig och lillasyrran haha!!

SMAKLIG MÅLTID!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: