Proteinpannkakor

Kategori: Recept - Lunch & Middag

Proteinpannkakor finns det mängder av olika recept på nätet. Dock tycker jag att ganska många av dem faktiskt inte är proteinpannkakor utan bara nyttiga varianter. Vilket också är bra! Men här kommer ett recept där varje pannkaka innehåller mycket protein. Men utan att behöva slänga i 30-40 ägg (hahahaha!!).
 
Ingredienser: (ca 6 pannkakor)
3 ägg
3 äggvitor
3 dl mjölk (soyamjölk om ni vill ha det mjölkproteinfritt)
1 dl mandelmjöl
1 dl proteinpulver (jag tog Self:s chokladsmak, funkar säkert bra med massa andra smaker också.)
1 tsk fiberhusk
1 nypa salt
 
1. Vispa ihop alla äggen och 1 dl mjölk.
2. Häll i alla torra ingredienser. Tillsätt tillsist resten av mjölken.
3. Stek med kallpressad kokosolja.
 
På pannkakan hade jag en kompott av äppelbitar och hallon. Värmde bara allt i en kastrull tills de blev riktigt mjuka och varma. Även keso, kesella, blåbär, jordgubbar och banan funkar jättebra på. Ni har säkert andra tips och idéer där hemma. Kommentera gärna!
 
Smaklig måltid!
 
 

Kommentarer

  • julia säger:

    Va intressant o fin blogg du har :) kul att läsa. Ska göra dina pannkakor nästa gång. Mitt recept är samma som mitt aktuellea sockersug.. haha :-)

    2013-03-12 | 12:51:23
  • julia kh säger:

    Va intressant o fin blogg du har :) kul att läsa. Ska göra dina pannkakor nästa gång. Mitt recept är samma som mitt aktuellea sockersug.. haha :-)

    Svar: Vad kul att höra:) Ja det måste du!! Svingoda:) och våfflorna med!! Ja mitt sockersug nu när man sitter och pluggar är enormt....
    Sofia Andersson

    2013-03-12 | 12:51:55

Kommentera inlägget här: