Tummen upp för styrketräning!

Kategori: Träningstips

Precis gjort en ny tanitavägning. Och där fick jag svart på vitt. Förra gången jag gjorde det var 1 aug 2012. Så nu tog vi dagens resultat och jämförde förra året. Hela 4% i fett har jag tappat men inte tappat något i muskelmassa, vilket jag är skit nöjd med!! Vill inte förlora några muskler men få dem lite mer synliga.

Det jag ville komma till var att eftersom jag har problem med mina vader (gjort två operationer men fortfarande kan jag inte springa, får hemska smärtor då), så har jag tvingats att hitta nya träningsformer. Och då har jag fastnat för styrketräning (blandat med power-waIk). I början var jag livrädd och att jag skulle bli stor som ett hus av det och gå upp i vikt. Jag tror många tjejer tänker som mig. Men för mig har det gjort underverk, jag har blivit starkare, format kroppen och tappat lite fett. Jag tycker inte heller man är lika hungrig av styrketräning, kör man kondition så vill man äta så sjukt mycket efteråt. Och kosten är ju den allra viktigaste delen av hur våra kroppar ser ut.

Detta är inget inlägg om vad som är rätt eller fel eller några vetenskapliga bevis utan ville bara skriva om mina erfarenheter och vad jag upplevt. Så mitt tips går framförallt till alla tjejer, våga köra styrketräning!!

Kommentarer

  • Ann säger:

    Nyfiken på vart tröjan är köpt, den gråa? :)
    Hittade din blogg för någon dag sen, det blev jag glad för!

    Svar: Vad roligt att höra att du gillar den:) Den är från Casall och köpt på intersport. Men casall har säkert flera återförsäljare!
    Sofia Andersson

    2013-01-09 | 20:57:22

Kommentera inlägget här: