Tanitavägning

Kategori: Träningstips

Många har som löften att gå ner i vikt men jag tycker personligen att en vanlig våg är väldigt missvisande. Utan det allra bästa är att göra en tanitavägning där du ser kroppssammansättningen av muskler, fett och vatten. Då får du en mer rättvis bild. Speciellt om du börjar styrketräna, då är det väldigt vanligt att du går upp i vikt och många blir livrädd för styrketräning. Detta beror på att muskler väger mer än fett och du har fått mer muskler och tappat fett. Där av ekvationen. Och att ha mer muskler och mindre fett leder till en snygg och tight kropp;)

nordic wellness och rosenlundsbadet i Jönköping kan du göra en sådan mätning. Kostar runt en hundralapp. Jag ska boka en imorgon och utefter den sätta mina mål för ett halv år framöver. När sen juni månad börjar närma sig så bokar jag in en ny och ser om jag uppnått mina resultat.

Lycka till!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: