Lyckad tjejkväll och PBL

Kategori: Allmänt

Tjejkvällen på intersport blev så lyckad! Massvis med folk och alla som jobbade matade ut träningsinspiration till de som var där. På gymmet idag kunde man utan tvekan se att många hade shoppat nya skor och nya kläder. Träning blir så mycket roligare om man känner sig bekväm, inte sant?:)

Parallellt med lite jobb så är ju plugget det viktiga för mig nu. Vi har precis dragit igång med vår första kurs som handlar om Hälsa, Etik och Lärande. Tillsammans med läkare, arbetsterapeuter och sjuksköterskor bildar vi små grupper som ska jobba ihop. I dessa grupper kommer vi jobba med PBL, Problembaserat lärande. (Detta sätt att lära sig på kommer vi jobba med under hela utbildningen.) Något som är helt nytt för mig. Det betyder att vi har ingen lärare som säger att du ska kunna det här och här eller läs dessa sidor. Utan vi i gruppen ska själva genom olika scenario/problem välja ut vad vi ska lära oss och vad som är viktigt. Helt enkelt lära oss att identifiera våra inlärningsbehov. När vi gjort det ska vi själva söka fakta och inhämta kunskap. Sedan diskuterar vi allt i gruppen och se vad vi lärt oss.

För mig känns detta just nu lite vimsigt och svårt. Men jag tror att jag kommer ha grym nytta av detta i mitt arbetsliv. Jag tror även att man blir duktigare på att jobba i grupp, reflektera, diskutera, kritiskt tänkande och lära sig plocka ut det viktigaste från texter och liknande. Har även hört att detta sätt att lära sig på är väldigt eftertraktat när man söker jobb. Så får väl bara hålla tummarna för att det stämmer! Godnatt:)

Här bjuds det på smoothie och frukt.

Här är våra fin modeller som visar upp de senaste träningsmodet. 

 Här visar Nordic Wellness upp sitt nya pass GRIT, som kommer till våren.

Här har vi alla stegen i PBL.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: