Hemmagjort wraps-bröd

Kategori: Recept - Lunch & Middag

Precis gjort egna wraps-bröd. Snabbt och enkelt i stekpannan. Supernyttiga, lite kolhydrater och mycket protein. Dessutom är de mjölk- och glutenfria. Receptet är tagit ifrån tasty-health.se, hon gör så sjukt mycket bra recept. Titta gärna in där!

Wraps-bröd (1 stor)
3 äggvitor
1 msk kokosmjöl
2 tsk krossade linfrön eller 1 tsk fiberhusk
1/4 tsk bakpulver
Valfria kryddor (jag tog salt, svartpeppar, lökpulver, oregano)

1. Mixa alla ingredienser med en stavmixer eller elvisp till en slät smet.
2. Hätta upp i stekpannan med lite olivolja eller kallpressad kokosolja. Häll i smeten och se till så att smeten breder ut sig över hela pannan (jag tog en sked och smetade ut den hehe) så den blir tunn.
3. Stek i ca 2-3 min och vänd den och stek ca 2 min till.
4. Fyll sedan din smarriga wrap med valfritt innehåll

Näringsinnehåll för wrap-brödet utan fyllning: 98 kcal, 15 g protein, 2 g kolhydrater, 2 g fett.

 

Jag fyllde min wraps med stekt kyckling och grönsaker. Men bara din fantasi kan sätta stopp för vad man kan ha i en wraps. Smaklig måltid!

Kommentarer

  • Ida säger:

    Grymt recept!

    Svar: Bästa är att det är inte bara nyttigt, utan gott och enkelt också! Tack för idag finaste ❤
    Sofia Andersson

    2013-01-22 | 15:35:05
    Bloggadress: http://historianomida.blogg.se

Kommentera inlägget här: