Havregrynsgröt

Kategori: Kosttips

Alla vet att havregrynsgröt är nyttigt och också billig mat. Vilket är ovanligt, för ofta är bra mat väldigt dyr. Själv älskar jag havregrynsgröt och äter det ofta på morgonen tillsammans med två ägg.

Tänkte ge lite tips om vad man kan ha på gröten så att man inte tröttna. För vill inte förstöra den med massa socker utan hålla kvar den nyttig. Variation är det bästa.
Hallon
Blåbär
Jordgubbar (godast på sommaren när du kan köpa färska)
Äpple
Banan
Kiwi
Mango
Valnötter
Mandlar
Russin
Gojibär
Hemmagjort äpplemos
Hemmagjord lingonsylt


Sedan brukar jag ofta blanda gröten med linfrön (bra omega-3 fetter) och också kanel på (sänker blodsockernivån). Sist men inte minst mjölken.

Vad har ni på eran gröt?

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Jag älskar gröt , det går snabbt att äta du blir pigg och mätt. Jag äter det varje morgon med hallon och blåbär och mjölk. Mer gröt åt folket tycker jag :).

    Svar: Håller helt med dig! Bästa starten på dagen:)
    Sofia Andersson

    2013-01-23 | 06:30:10

Kommentera inlägget här: