Grym benövning

Kategori: Träningstips

Precis tränat ben och rumpa med min vän Hanna ikväll. Hon har tränat friidrott i många år och är riktigt grym i styrketräning. Får massa med tips, idéer och råd genom att träna med henne. Det är så man utvecklas och blir bättre.

Idag körde vi för mig en helt ny övning. Utfallssteg i en smithmaskin. Men inte bara det utan det främre benet står på en balansplatta och det bakre på en bänk. Sedan går man ner i djupa utfallssteg, ett ben åt gången. (När man kommit in i övning så kan man köra med en fri skivstång, men då blir det betydligt svårare och ännu mer balans.) Tycker verkligen att denna övning "bet" tag i hela rumpan och låret. Det har redan börjat ömma, haha! Tack Hanna;)

Nu ska jag bara slappa och mysa med min fina. För imorgon går bilen 06.30 till Linköping, min första skoldag. Wish me good luck!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Det var sjukkul att träna med dig me Fia! Kommer definitivt köra din rumpmödare fler gånger!!!

    Svar: vilka jävla rumpor vi kommer ha på beachen;)
    Sofia Andersson

    2013-01-21 | 08:47:38

Kommentera inlägget här: