Detox

Kategori: Kosttips

Detox betyder avgiftning och innebär att man följer ett kostprogram under en viss period, vanligtvis så varar dieten i två till fyra veckor. Detta gör man för att rensa ut alla gifter och slaggprodukter man samlar på sig i kroppen. Eftersom jag haft stora problem med min mage sedan jag kom hem från vår Asienresa så har jag blivit rekommenderad att göra detta. Så imorgon sätter jag och lillasyrran igång. Nu ska all skit ut! 
 
Det finns många sätt man kan göra den på, mycket kosttillskott att ta för att hjälpa kroppen på traven och så givetvis en strikt kost. Vi kommer att plocka bort alla mjölk- och glutenmat, socker, transfetter, tillsatser, bekämpningsmedel, färgämnen och konserveringsmedel. Och så kommer vi frossa i grönsaker, frukt, bär, nötter, frön, kryddor och örter. Även kyckling och viltfångad fisk kommer slinka ner. Under tiden är det viktigt att dricka jättemycket vatten. 
 
 
 
Dessa produkter kommer hjälpa oss på traven:
MethodDraine Detox - ska blandas med 1-1,5 liter vatten varje dag och drickas. Är massa örter som hjälper till utrensningen. 
Holistic UltraBalans - är kapslar med 10 olika örter i synergi med varandra som renar tarmen, balanserar tarmfloran, avlastar levern och motverkar svullen mage. 
Probiotika - är bra bakterier för magen som håller tarmfloran i schack.
 
 
 
Kommer under denna period lägga upp tips på maten vi äter, eftersom den typen av mat och olika smoothies alltid är nyttiga att få i sig. Nu håller vi alla tummar och tår att min mage ska bli bra av detta!
Puss på er ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: