"Vad tråkig du är"

Kategori: Allmänt

Just nu pendlar jag mellan universitet i Linköping och lägenheten i Jönköping. Under resans gång så hinner man tänka mycket. En tanke som jag har svårt att släppa är folk som ska påpeka negativa saker när man äter nyttig mat. Lägga klumpiga kommentarer, tycka det är surt att man inte kan unna sig och att man är tråkig.

Jag förstår absolut om nyttigheten går så långt att man nästan sluta äta, då ska man säga till. Det är absolut inte hälsosamt. Men att man väljer att äta rätt och bra mat, både för att man vill ha en snygg kropp men framförallt för att man ska må bra, det har en del personer svårt att förstå? Jag förstår inte vad det kan spela för roll för dem vad jag stoppar i mig. Så länge jag låter de äta vad de vill. Jag tar ju faktiskt hand om min kropp och vill att den ska fungera på bästa sätt. Genom att göra det håller jag mig frisk och bekosta inte staten på alla sjukdomar man kan få av en dålig livsstil. Jag kan fortfarande skratta, skojja och vara helt crazy!!! Mina matvanor ändrar inte min personlighet.

Däremot är det väldigt stor tabu att säga till en övervikt person att "Ska du verkligen äta det där?" Skulle man göra det då kränker man den personens integritet och det är väldigt elakt. Trots att hon/han (hen, haha) riskerar att få många hemska följdsjukdomar. Vilket man inte önskar någon människa.

Avslutningsvis vill jag säga att jag tycker ALLA SKA FÅ ÄTA VAD DE VILL, utan spydiga kommentarer. Nyttigt som onyttigt. Glöm bara inte att ta hand om eran kropp. Ni har bara en, vara rädd om den:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: