Lax-wraps med pepparrotskräm

Kategori: Recept - Lunch & Middag

Precis gjort riktigt god mat, till och med Nicke gillade det;) Som vanligt på den här bloggen så är det nyttig men givetvis god mat också. Här har ni receptet!
 
Wraps-bröd (1 stor)

3 äggvitor
1 msk kokosmjöl
2 tsk krossade linfrön eller 1 tsk fiberhusk
1/4 tsk bakpulver
Valfria kryddor (jag tog salt, svartpeppar, lökpulver, oregano)

1. Mixa alla ingredienser med en stavmixer eller elvisp till en slät smet. 
2. Hätta upp i stekpannan med lite olivolja eller kallpressad kokosolja. Häll i smeten och se till så att smeten breder ut sig över hela pannan (jag tog en sked och smetade ut den hehe) så den blir tunn.
3. Stek i ca 2-3 min och vänd den och stek ca 2 min till. 

(Näringsinnehåll för wrap-brödet utan fyllning: 98 kcal, 15 g protein, 2 g kolhydrater, 2 g fett.)

 
Sedan stekte jag lax i småbitar och skar grönsaker till. Idag blev det ruccola, babyspenat, gurka, tomat och paprika. Sist men inte minst pepparrotskrämen. Och den gjorde jag på kesella isället för cremé fraiche vilket jag tycker blev hur gott som helst. 
 
Pepparrotskräm (ca 2 pers)
1 dl kesella lätt
1 tsk äppelcidervinäger eller vitvinsvinäger (ta det som finns hemma;)
riven pepparrot (gillar ni starkt riv i mycket annars smaka av för egen smak)
salt & svartpeppar
 
SMAKLIG MÅLTID!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: