chokladbollar på mitt sätt!

Kategori: Recept - Bakverk

Chokladbollar är nog bland det först man lär sig baka när man är liten. Undrar verkligen hur många bollar jag rullat när jag var lite hihi! Och fortfarande tycker man dem är lika goda. Nu har jag mixtrat och försökt få ett par goda men nyttiga (som alltid) chokladbollar, och här har vi det smaskiga receptet:

Chokladbollar (ca 20 st)

Ingredienser:
100g smör
3 dl fiberhavregryn
1 dl choklad proteinpulver
3 msk kakao
2 tsk kokossocker (detta socker är mycket nyttigare för att det har ett lågt GI.)
1 msk kokosolja
2 msk kokt kaffe, kallt
Kokosflingor att rulla dem i

Näringsvärde (per 100g)
Protein 14,9
Kolhydrater 9,6
Fett 17,3
Om det blir 20 stycken så är det ca 68 kcal per boll.

Blanda ihop hela smeten och rulla dem sedan i kokosflingorna. Och voila, klara och färdiga att avnjuta! Ska bjuda på dem ikväll och se vad mina vänner säger. Puss på er ❤

Kommentarer


Kommentera inlägget här: