allt eller inget

Kategori: Kosttips

 
Nu när det är jultider så bjuds det på godsaker överallt men ack så onyttigt;)
Och är ni som mig så blir mina ögon stora som meloner, det vattnas i munnen
och helt plötsligt så står det "Sofia" på kakan. Kan inte slita blicken och desto
mindre hålla en vanlig konversation. Och så tar man en, och en till och en till
och tillsist så är jag uppe i fem stycken! 
Känner ni igen er?;)
 
Dagens lilla tips är til er (som är som mig) som inte kan ta en godis/kaka/bulle utan
det är allt eller inget! Så då är mitt tips att alltid ha med sig clementiner i väskan.
När nu kakan sätts fram på bordet så kan man lätt plocka upp sina clementiner,
man blir inte rastlös av att se alla andra äta utan man kan lätt trycka i sig några
stycken och dessutom gå därifrån med gott samvete!
Plus att clementiner smakar gudomligt nu!! :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: